Nye måter å skape økt kundekontakt

Vi er inne i en rivende utvikling som skyldes Internett. Tradisjonelle medier opplever nedgang i de som annonserer, og nettsøk med sosiale medier er i kraftig vekst.   

Google kan fortelle at 60 prosent av søk etter bedrifter i dag kommer fra smartmobil. Under halvparten av norske bedrifter har nettsider på Internett. Bare 10 har tilpasset nettsidene mobilen. Dette kan bety redusert kundekontakt og tapt salg. Vi hjelper bedrifter til å tilpasse mobil.

Økt kundekontakt på nett handler om mer enn å tilpasse nettsider til mobilen. Det handler om aktivt å nå ut til potensielle kunder med bedriftens produkter og tjenester via nettsøk og sosiale medier. Vi har laget en illustrasjon som viser hvordan dette henger samme med mer tradisjonelt salg. Det handler også om å satse på det tradisjonelle og det nye i et fornuftig samspill:

 
Figurene over illustrere situasjonen. Det gir en oversikt over salgstrakten av aktiviteter som inngår i markedsføring og salg. Dette ut fra et historisk perspektiv og med de muligheter som finnes med Internett idag. Den viser også hvordan lignende verktøy brukes på Internett. Verktøy som gjør det enklere å holde kontakt med kundene. Ved skrittvise justeringer kan man også øke konverteringen ved å få potensielle interessert, for så å kjøpe.

Nye muligheter med Internett

  • Tilpasse nettsidene til mobiltelefon
  • Spore de som besøker nettsidene med fokus på konvertering
  • Søkemotor-optimalisering og bedriftsside på Google+ og Facebook
  • Produktpresentasjon og salg på nett
  • Annonsering med søk og i sosiale medier

Nye muligheter betyr også å beholde gode rutiner

Beslutningstagere er fortsatt ikke de mest ivrige på ny teknologi. Man “vet” hva som fungerer. Å satse på nye ting, har også en risiko.

Mange er rotfestet i tradisjonell kommunikasjon, uten helt å se på hva ny teknologi på Internett kan hjelpe med. Yngre krefter er ikke alltid de som har overblikk eller erfaring for å se bedriften i en sammenheng. De glemmer kanskje det etablerte i sitt fokus bare på det nye.

Det kan være lurt å la det nye bidra hånd i hånd med det etablerte.

  • Mange sjekker på nett før de går i butikken. Ved å ha produktene godt presentert på nett, vil man få en positiv effekt at flere oppsøker butikken.
  • En del kjøper på nett for å sikre seg et produkt eller tjeneste, men henter produktet i butikken.
  • Flere finner deg på Internett i konkurranse med andre aktører i bransjen, som fortsatt ikke har samme satsing på ny teknologi.

Eksempler

  • OPK-instituttet som leverer opplæring bruker AdWords i kampanje. Alle kurs og studier selges via nettsidene XL Web har laget: www.opkinstituttet.no 
  • Bekkeseth som driver med containerutleie og renovasjonstjenester. De hadde ingen henvendelser via nettet. Etter fornyelse av nettsidene får de flere henvendelser i måneden. Godt fornøyd sier Bekkeseth: www.bekkeseth.no
  • Avant-Garden har økt salget med en kombinasjon av nye nettsider og TV-reklame: www.avant-garden.no

Tiltak vi anbefaler 

  • Tilpasse nettsider til mobiltelefoner ved bruk av responsivt design. 60 prosent av de som søker etter bedrifter på nett gjør det fra mobilen, bare 10 prosent er tilpasset.
  • Om det ikke er på plass, etablere Google Analytics for å følge med på nettbesøk.
  • Søkemotor-optimalisering i egne nettider pluss bedriftsside på Google+ og Facebook.
  • Få på plass mulighet til å følge konverteringer.
  • Legge ut produktoversikt på nett eller etablere nettbutikk
  • Annonsere med AdWord
  • Koble produkter eller produktblogg til sosiale medier.
  • Engasjere potensielle kunder med inbound marketing. 

Ta gjerne kontakt med oss om disse mulighetene på XL Web:


+47 3222 3333
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Hva vi tilbyr

 
image

Nettsider

image

Nettbutikk

image

Skytjenester

 

Her finner du noe av det vi har laget. Velg kategori nedenfor for å filtrere på de du ønsker å se.


Det kan være interessant å lese om hvilke funksjoner som følger med i nettbutikken som standard slik at du kan sammenligne med andre systemer. Du kan du lese mer om disse her:

Produktrelaterte funksjoner

  • Produktene kan legges i en eller flere kategorier
  • Mulighet for å legge inn flere produktbilder
  • Mulighet for produkter med produktvarianter (Eks: rød, grønn eller Small, Medium, Large der hver variant kan ha forskjellig pris.)
  • Mulighet for tilleggsfelt for produkter eller kategorier som kunden kan eller må fylle ut før kjøp
  • Mulighet for å opprette virtuelle produkter (Eks: reiser, kurs)
  • Mulighet for å opprette nedlastbare produkter (Eks: PDF-filer, Mp3-filer etc)
  • Mulighet for ulike priser på grunnlag av kundegruppe
  • Mulighet for nedsatt pris fra - til bestemt dato
  • Mulighet for å sette ”Ny” fra –til bestemt dato
  • Mulighet for kundeomtale

Funksjoner for mersalg

  • Hvert produkt kan ha relaterte produkter (Eks: En støvsuger kan ha støvsugerposer som passer til støvsugeren som relatert produkt)
  • Hvert produkt kan ha oppsalg-produkter (Eks: Hvis du har kjøpt en lommelykt vil det komme forslag om å kjøpe batterier som passer også)
  • Hvert produkt kan ha kryss salg-produkter (Eks: Når kunden har lagt en bok i handlekurven,  vil det komme forslag om kunden også ønsker en annen bok innenfor samme emne)
  • Rabattkoder som kan være basert på produkt, produktgruppe, kundegrupper eller tidsrom.
  • Flere muligheter for å legge inn rabatter. Eks på leverandørnivå.
  • Fortell en venn-funksjon på produktene.
  • Handlekurven blir lagret en viss tid og dette vises neste gang kunden kommer til butikken.
  • Du kan gå inn på kunden og opprette bestillinger for kunden. Du kan legge til det som kunden allerede har lagt i handlekurven og du kan legge til flere produkter før bestillingen sendes – som om kunden hadde gjort dette selv.

Funksjoner for søkemotoroptimalisering

  • Systemet er søkemotorvennlig
  • Enkelt å navngi nettadresse (URL) både på produkt- og kagetorinivå, samt på informasjonssider (CMS)
  • META tittel og beskrivelse kan enkelt legges inn på alle nivåer
  • Google sitemap som blir autogenerert og kan vises i nettbutikken
  • Vi leverer alltid nettbutikk som har mobilvennlig layout, noe som kan gi en gevinst på treff hos Google.

Funksjoner for ordrebehandling

  • Du kan vise, endre og ferdigstille en ordre i kontrollpanelet
  • PDF genereres av faktura, pakkseddel og kreditnota
  • Delfakturering av bestillinger er mulig dersom ikke alt i bestillingen er på lager
  • Tilpasning av ordrestatuser for bedre oversikt
  • E-postkopi av nye ordrer
  • Bestill på nytt-funksjone direkte i kontrollpanelet
  • RSS-feed for nye bestillinger
  • Administrator kan logge inn i kontrollpanelet og foreta en bestilling for en kunde. Det er mulig å benytte det som allerede ligger i kundens handlekurv og legge til andre produkter for eksempel mens du snakker med kunden på telefon.

Kundebaserte funksjoner

  • Kunder som registrerer seg får egen kundeside med innlogging
  • Registrerte kunder kan legge produkter i handleliste og sammenligne produkter
  • Registrerte kunder får ordrehistorikk på sin kundeside
  • Registrerte kunder kan legge inn tidligere bestilling på nytt
  • Registrerte kunder får automatisk tidligere utfylt adresse automatisk utfylt i kassefunksjonen i nettbutikken.
  • Mulighet for tilpasninger for alle e-poster som blir sendt til kunder

Kontaktinfo

Adresse
Rypeveien 7A
3050 Mjøndalen
E-post
kundeservice@xlweb.no

Official joomla learning partner

Joomla! Learning Partners™ are officially recognized and licensed by, but not organized or operated by, Open Source Matters, Inc. (OSM) on behalf of The Joomla! Project™. Each Joomla! Learning Partner represents an independent company. Use of the Joomla!® name, symbol, logo, Joomla Learning Partner,™ and JLP™ and related trademarks is licensed by Open Source Matters, Inc.